13 Eylül 2011 Salı

Özgür Dünce - 4


Dikkat ettim de kullanıcılar 'geçiş sürecinde zorlanmasınlar diye kısayollar windows'takiyle aynı. Çevremdeki 'windows diretirleri'nin en önemli itirazı 'sağ tık-yenile' komutasının olmayışı!

Bugün “windows'taki guitar pro yerine ne kullanabilirim” diye google a sorarken -bu google'ın da özgür yazılımı yapılabilir mi?- guitar pro 6'nın linux tabanlı olarak da üretildiğini öğrendim. Ücretli bir yazılım tabi onlarınki.

Guitar Pro programı gitaristler için epeyce kullanışlı ve faydalı. Özgür yazılım alternatifi ise 'TuxGuitar' imiş. Hemen Ubuntu Yazılım Merkezi'ne tıkladım. TuxGuitar'ı buldum ve 'kur'u tıkladım. Birkaç dakikada kuruldu.

Hemen bir ses problemiyle karşılaştım. Midi çıkışı kapalı sanırım. Tux Guitar'ın kendi sitesinde bir forum var. Forumun içindeki 'problems' klasöründe ufak bir gezinti sayesinde, “Hello, What is your name” üst sınırındaki ingilizceme rağmen meseleyi anladım. Pek çok kişinin yaşadığı bir problemmiş.

Kurulum yaparken 3 paket kuruluyormuş meğer, 'daha fazla bilgi'ye tıklayıp birinin; Java Sound Application'ın işaretlenmemiş olduğunu gördüm ve düzelttim.

Sonra programı açtım. Sırasıyla Tools-Settings-Sound-Midi Port'u Gervill olarak değiştirerek işi çözdüm.

Tux Guitar 1.2 -şu andaki güncel sürümü- , Guitar Pro 3,4,5 dosyalarını da açabiliyormuş. Hakikaten denedim açıyor. Bir probleme rastlamadım.

Guitar Pro'yla hemen hemen aynı kısayollara sahip, dolayısıyla hiç zorlanmasım. Arayüzü de çok benziyor.

Bu arada Lilypond dosyası olarak export yapabiliyormuşuz.Yine Export kısmında en altta 'Share with the community' seçeneği var. Buradan direkt olarak paylaşım yapılabiliyor. Önce Tux Guitar Community'e kayıt olmak gerekiyor.

Bu arada bir telefon geldi ve Metin Lokumcu'ya ithafen yaptığımız bir şarkıyı Youtube, Dailymotion gibi sitelere koymak gerekti. Şarkıya bir-iki tane resim ekleyip video haline getireceğim. Ubuntu-tr.net sitesinden 'video' diye bir arama yaptım ve yine depodan, Open Shot Video isimli bir programı yükledim. Zayıf bir program, pek bir özelliği yok. Biri sorsa kullanma derim.Export işleminde şarkının sonunu kesiyor sürekli, çözemedim. Sonra 'videoporama' isimli bir program daha kurdum ama o da başarısız. Düzgün bir video edit programına daha sonra bakacağım galiba. Şimdilik 'onlinemoviemaker'ı kullanıyorum.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder