12 Eylül 2011 Pazartesi

Özgür Dünce - 1


9 Eylül 2011

Ben en son iki sene önce kullandığımdan epey değişiklik olmuş 'özgür yazılım'larda. Bu arada özgür yazılım lafını tırnak içine bilerek aldım, 'açık kaynak kodlu yazılım' ile arasında fark varmış bugün Necati'den öğrendim.

Açık kaynak kodlu yazılımın, hali hazırda bir sahibi var, yalnızca kodlar görünüyor. Özgür yazılım ise 'kamu lisanslı'. İstediğin gibi değiştirebilirsin.

Open Office'in yerine Libre Office varmış artık. Programları yüklemek için Ubuntu Yazılım Merkezi'ni gördüm. Libre Office programına sora bakacağım.

Ubuntu'da program kurmak için depoya gidiyormuşuz. Yani Ubuntu Yazılım Merkezi'ne. Zaten kolay bir arayüzü var. Hangi alanla ilgili program arıyorsan bulabiliyorsun. Tabi internet bağlantısı gerek.

Sonra işaretliyorsun 'kur' diyorsun. Gerisini işletim sistemi hallediyor. Peki ben ne yaptım, crack arama, setup dosyasından kurulum yapma gibi işlemlerden azade olduğum anlarda. Tabi ki çay doldurdum.

Depoda olmayan programlar da varmış. Bunları da çeşitli sitelerden indirebiliyoruz. Bir de kodlar yazarak birşeyler yapılıyormuş. Henüz girişemedim ona.

İnterneti bugün bağlattım. Hiçbir işlem yapmadan, yalnızca 'kimlik doğrulama' denilen bir parola istiyor. Bununla pek çok yerde karşılaşacağım sanırım. Çünkü bunun sayesinde bir güvenlik duvarı oluşturuluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder