23 Eylül 2011 Cuma

Özgür Dünce - 6


Yeniden merhaba.

Tux Guitar ile uğraşıyorum. Guitar Pro'ya göre bazı avantajlarını yazmıştım dünceye daha önce. Şu anda ise bir eksikliğinden bahsedeceğim. Da capo, Da Segno, Da Capo al fine gibi komutlar yok. Tux Guitar'ın kendi sitesindeki forumdan öğrendiğim kadarıyla 'henüz' desteklenmiyor. Neyse benim için çok önemli bir sorun değil. Çünkü lilypond dosyası olarak çıkaracağım Tux Guitar'da yazdıklarımı. Neden? Çünkü Tux Guitar'ın .pdf çıktısının kalitesi düşük. Lilypond'un çıktısı ise gerçekten berrak.

Tux Guitar'ın birkaç eksiği daha; 'Başlangıç öncesi sayma' yok. Ölçünün içerisinde herhangi bir yerden dinlemeye başlayamıyorsun, illaki ölçü başına gidiyor. Şimdilik bunları gördüm. Tabi bunları Tux Guitar'ı geliştiren ekibe iletmek lazım.

(...)

Nota kitabı çalışmamı, tamamen 'özgür yazılım'larla yapmak artık benim için bir onur meselesi haline dönüştüğünden ve önüme sürekli problemler ve eksiklikler geldiğinden, çözebildiklerimi ve çözemediklerimi buraya yazıyorum. Biriksin diye. Çünkü biliyorsunuz Microsoft kan demek, savaş demek, Irak'lı kadınların bütün Orta Asya'ya dağılıp fahişelik yapmak zorunda kalması demek. Tırnak içinde demokrasi demek... Kalsın. Birkaç gün fazla uğraşırım, birkaç saat daha eklerim uykusuzluğuma, 3-5 bardak daha fazla çay içerim, belki biraz daha koyu...

Neyse... Hepimizin bildiği şeyler muhtemelen ama yeri gelince yazayım içimdekileri dedim.

Dün Scribus'u kurdum -bakın indirdim demiyorum- depodan. Hemen karşıma çıkan sorun, beni aştı. Biraz moralimi de düşürdü açıkçası. PDF dosyalarını Scribus'a aktaramama problemi. İnternetten küçük bir arama yaptığımda da scribus'un 'PDF İmport' olayını desteklemediğini anladım.

Demek ki, pes etmemek gerekiyor ki, akşam Necati bir formül buldu. Birkaç satır kod yazarak işi çözdü. Tabi böylelikle ben de yabancı olduğum bir alana daha ayak basmış oldum: “Terminal

Terminal'e nasıl giriliyor? Alt + F2 yapıyoruz. Karşımıza çıkan pencereye 'uçbirim' yazıyoruz, çıkana tıklıyoruz. İşte terminal.

Yeni ekran görüntüsü windows'taki Ms-Dos'u andırıyor. Hakikaten de benzer bir çalışma prensibi var'mış'.

şuradan öğreneceğiz birşeyler, çaresi yok.

Ben yine de öğrendiğimi yazayım buraya:

Şimdi hani Scribus bizim PDF dosyalarını içe aktarmıyordu ya, Necati de .pdf'den .svg'ye dönüştürmek için bir yöntem buldu.

Terminali açıyoruz. 'ls' komutu MS-DOS'taki 'dir' komutuyla aynı işlevi görüyor, yani o dizinin altındaki dosya ve dizinleri listeliyor.

'cd Masaüstü' yazarak Masaüstü dizinine geliyorum. Bu arada, küçük/büyük harflere dikkat etmek gerekiyor. Masaüstündeki 'Andonis.pdf' isimli dosyayı .svg uzantılı yapacağım.

Komut:

pdf2svg Andonis.pdf Andonis.svg

Yani:

pdf2svg [Kaynak] [Hedef]

Böylece .svg uzantılı dosya oluşturulmuş oldu. Scribus bunu alırken de bir problem yaşattı bana; .svg uzantısını, .sla yaparak 'import' (İthal et) işlemini yaptı. Çok sağlıklı olduğunu söyleyemem. Çünkü grafik üzerinde oynamalar yaparken bozulmalar, garip sorunlar ortaya çıktı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder