12 Eylül 2011 Pazartesi

Özgür Dünce - 3


11 Eylül 2011

Nota yazmak için Windows'ta Sibelius, Finale, Guitar Pro gibi yazılımlar kullanıyordum. Başarılı programlardı. Epeyce geniş olanaklar barındırıyorlar.

Madem ki ubuntu kullanıyoruz, madem ki bu 'microsoft' dediğimiz şirket bu sömürücü çarkın başını çeken şirketlerden, madem ki bizi sürekli takip altında tutuyor, dedim ki nedir bu sibelius'un linux'taki alternatifi?

Cevaba Server Acim'in yazdığı makaleden öğrendim: Lilypond ve Frescobaldi. Bu arada, bir başka linux tabanlı işletim sistemi olan Pardus'un bir 'wiki'si varmış. Güzel düşünülmüş. Oradaki lilypond ve frescobaldi maddelerini okudum. Biraz zor gibi.

Tabi en az 10 yıl windows kullanmış biri olarak 3-5 günde Linux'a alışmayı beklemek de saçma olur. Sabırlı olmak lazım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder