12 Eylül 2011 Pazartesi

Özgür Dünce - 2


10 Eylül 2011

Mozilla Firefox, hakikaten İnternet Explorer'dan daha iyi. Özellikle eklentilerinin işlevselliği...
Bugün Youtube'daki videoları .mp3 olarak indirmem gerekiyordu. Hemen firefox'a bir eklenti kurdum şurdan. Kolayca indirdim.

Ubuntu'da virüs kavramının olmaması beni nasıl mutlu ediyor bilemezsin. Flash bellek takarken iki kere düşünmüyorum. Hatta windows için yazılmış bazı virüsleri görüp silebiliyorsun. Uzantısı .inf olanları.

“Linux tabanlı işletim sistemlerinde neden virüs olmuyor?” diye sordum Diyar'a. Aklımda kalanlar şunlar;

  • Linux'ta kullanıcının doğrudan yaptığı dışında yapılanlara karşı erişim duvarı var
  • Erişse bile işlem yapabilmesi söz konusu değil

Yani google'a 'anti-virüs', 'download', 'free', 'crack' gibi anahtar kelimeleri yan yana yazmıyoruz artık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder